Blog

Spremljajte naše koristne nasvete in aktualno ponudbo.

Trendi digitalnega marketinga, ki jih v 2023 ne smete ignorirati

Leto 2023 bo za tržnike vznemirljivo in polno izzivov! Stranke postajajo vse bolj zahtevne glede izdelkov in storitev, ki jih kupujejo, hkrati pa doživljamo globalno krizo življenjskih stroškov, ki jo bodo prodajniki morali v letu 2023 upoštevati. 

Če ste lastnik malega podjetja, vas verjetno zanimajo spremembe na področju digitalnega marketinga. Čeprav nekatere osnove ostajajo enake, obstaja nekaj trendov digitalnega marketinga, ki jih leta 2023 ne smete prezreti. Digitalni marketing se nenehno razvija - kar je v enem trenutku priljubljeno, je lahko v naslednjem trenutku nepomembno. Zato morajo lastniki podjetij dobro poznati vse spremembe v panogi.

Tukaj smo, da vam pomagamo ostati na vrhu dogajanja! Oglejmo si nekaj priljubljenih trendov digitalnega trženja za leto 2023 in kako jih lahko vaše podjetje izkoristi.
 

1. TRENDI V DRUŽBENIH MEDIJIH IN TRŽENJU Z INFLUENCERJI

V letu 2023 se na področju družbenih medijev obeta nekaj zelo zanimivih trendov. Pravzaprav gre za področje marketinga, ki bo doživelo velike spremembe, blagovne znamke pa morajo biti v koraku z njimi, če želijo biti prisotne in učinkovito uporabljati platforme. 

TikTok se še naprej razvija in prevladuje

Platforma TikTok je postala velika igralka na področju trženja družbenih medijev, kar se ne bo spremenilo niti v letu 2023. TikTok je leta 2021 ustvaril 4,6 milijarde dolarjev, kar je 142-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej, do konca leta 2022 pa naj bi imel 1,8 milijarde mesečno aktivnih uporabnikov, je poročal The Business of Apps. 

TikTok se ne uveljavlja le pri potrošnikih ali ustvarjalcih. Platforma se osredotoča na uporabnost za podjetja in izboljšuje možnosti ciljanja za oglaševanje, zaradi česar bo leta 2023 postala večja in boljša platforma za blagovne znamke. 

"Ena od stvari, ki jih bomo naslednje leto videli pri TikToku, je preprostost v zvezi s poslovnimi orodji. Že zdaj so naredili izboljšavo uporabnosti za podjetja v zvezi z nadzorno ploščo za oglase. Ogledali smo si nekaj novih možnosti ciljanja, ki so jih uvedli za svoje oglase in so odlične.

Decentralizacija družbenih medijev za ustvarjanje "superaplikacije"

Spremembe na Twitterju so pokazale, kako ranljive so platforme družbenih medijev. Stranke ne želijo več sodelovati s platformami, ki jih vodijo milijarderji, temveč želijo imeti nadzor nad svojo vsebino in podatki. 

Strokovnjaki menijo, da se približujemo potrebi po decentralizaciji družbenih omrežij. Med novimi in vznemirljivimi platformami, ki smo jim priča, je Mastodon, ki v zadnjih nekaj tednih beleži ogromno prenosov. Gre za zanimivo orodje, saj so ga zgradile množice.

V delu so tudi druge aplikacije, kot je BlueSky, ki jo razvija nekdanji direktor Twitterja Jack Dorsey. Podjetje jo ne opisuje kot platformo, temveč kot novo infrastrukuro, in sicer kot "novo osnovo za družbena omrežja, ki ustvarjalcem omogoča neodvisnost od platform, razvijalcem svobodo gradnje, uporabnikom pa izbiro pri njihovi izkušnji".

Gospodarstvo ustvarjalcev bo raslo in se spreminjalo

Ker je ozaveščenost o blagovni znamki v družbenih medijih vse bolj v ospredju (v nasprotju s čistim ustvarjanjem vodilnih blagovnih znamk), morajo tržniki najti ustvarjalce, ki imajo “svoj glas” in bazo oboževalcev (majhno ali drugačno). 

Za blagovne znamke je lahko izziv ustvarjati vsebine, ki pritegnejo stranke v svetu, v katerem primanjkuje časa. Tu pridejo na vrsto ustvarjalci vsebin, vendar to niso vplivneži na visoki ravni. Lahko gre za zaposlene, stranke ali celo strokovnjake na določenem področju, ki aktivno objavljajo svoje prispevke na družbenih omrežjih.

"Od začetka epidemije COVID smo priča novi kulturi družbenih omrežij, ki se ne osredotoča na število sledilcev, temveč na samo vsebino, to je doba "priporočenih medijev", kot jo imenujejo. To blagovne znamke še bolj sili k sodelovanju z vplivneži (t.i. influencerji) in ustvarjalci vsebin," pravi Neal Schaffer, vodja družbenih medijev in avtor.

"30 % oseb, starih od 18 do 24 let, in 40 % oseb, starih od 25 do 34 let, se ima za ustvarjalce vsebin" (HubSpotovo poročilo U.S. Consumer Trends 2022)

2. VSEBINA, KI JO USTVARIJO UPORABNIKI

Kako prepričati ljudi, ki brskajo po spletu, da kupijo prav vaše izdelke in storitve? Svojo spletno stran in kanale družbenih medijev lahko napolnite z osupljivimi fotografijami ter najbolj informativnim in prepričljivim besedilom, ki ga lahko napišete. Navedete lahko vse vrste impresivnih dejstev in številk. Toda vsa samopromocija vas bo pripeljala le do določene točke uspeha..

Če želite resnično pridobiti potencialne stranke, morajo za vas javno jamčiti vaše obstoječe stranke, in sicer z ustvarjanjem uporabniških vsebin. Navsezadnje ljudje bolj zaupajo osebi kot podjetju.

Kaj je vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki?

Vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki, je pisna ali vizualna vsebina, ki jo ljudje ustvarijo za promocijo podjetja na spletu. Nekateri primeri vsebine, ki jo ustvarijo uporabniki, vključujejo:
Številna podjetja so si ustvarila močan ugled blagovne znamke tako, da so njihove stranke postale njihovi zagovorniki. Ta trend digitalnega marketinga bo leta 2023 zagotovo postal še bolj priljubljen.

Kako pridobiti vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki?

Kako torej prepričati svoje stranke, da ustvarijo vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki? 
  1. Eden najboljših načinov je, da jim omogočite, da vam enostavno pustijo spletno mnenje. To lahko storite tako, da ustvarite razglednico z mnenjem, ki jo razdelite zadovoljnim strankam. Ta kartica mora vsebovati jasna navodila, kako pustiti mnenje, in kodo QR, ki jo lahko optično preberejo. 
  2. Zadovoljne stranke lahko tudi vprašate, ali ne bi imele nič proti, če bi posnele kratek videoposnetek s pričevanjem. To jim čim bolj olajšajte, tako da jim ponudite snemanje in jim dajte napotke, kaj naj povedo. Če želite več informacij o tem, kako to storiti, si oglejte naš vodnik za snemanje video pričevanj strank.
  3. Zadnja možnost je, da ponudite spodbude za ustvarjanje vsebine, ki jo ustvarijo uporabniki. Strankam, ki pustijo mnenja, lahko na primer ponudite posebne popuste. Prav tako lahko v družabnih medijih organizirate tekmovanje, na katerem morajo ljudje objaviti fotografijo, na kateri uživajo v vašem izdelku, z blagovno znamko hashtag, da bi lahko zmagali.

3. ORODJA UMETNE INTELIGENCE

V zadnjem času se je na spletu govorilo o orodju umetne inteligence, imenovanem ChatGPT. To orodje je ljudi navdušilo s svojo sposobnostjo, da na podlagi preprostega poziva v nekaj sekundah ustvari podrobno, naravno zvenečo vsebino. Gre za najnovejši dosežek v naraščajočem trendu, zaradi katerega se nekateri sprašujejo, ali bo umetna inteligenca nadomestila človeške tržnike.

Vendar ne dovolite, da bi vse vaše marketinške vsebine ustvarjali roboti! Čeprav je mamljivo razmišljati o orodjih umetne inteligence kot o nadomestkih za človeški trud, programi strojnega učenja ne morejo nadomestiti kompetentnih tržnikov.

Glavna težava orodij umetne inteligence je, da ne morejo ustvariti kakovostne vsebine, ki jo Google najbolj ceni, ko določa, kaj naj se uvrsti na prvo mesto v rezultatih iskanja. Google je izrecno povedal, da kaznuje vsako vsebino, ki jo ustvari umetna inteligenca in jo najde na spletnih mestih. Vsebina umetne inteligence je namreč pogosto nezaželena in ni najbolj natančna.

Zato je napačno, če v svojih marketinških gradivih uporabljate vsebino, ustvarjeno z umetno inteligenco, samostojno. Morda vam bo to nekaj časa uspelo, vendar bo Google sčasoma to našel in vas kaznoval. Poleg tega obiskovalci ne bodo cenili njene podpovprečne kakovosti in bodo zaradi tega manj obiskali vašo spletno stran.

Vendar to ne pomeni, da orodja umetne inteligence nimajo mesta v vaši strategiji digitalnega marketinga za leto 2023. Nasprotno, orodja UI so lahko priročna za namene raziskovanja, zarisovanja in možgančkanja. Na primer, ChatGPT lahko prosite, naj vam napiše vsebino na določeno temo, in jo nato uporabite kot izhodišče za lastno pisanje. S tem lahko pospešite postopek ustvarjanja lastne vsebine.

4. POGOVORNI MARKETING

Danes ljudje cenijo tesen in neposreden stik s podjetji, pri katerih kupujejo. Vendar te bližine na spletu ni vedno lahko ustvariti. Ljudje ne želijo izpolniti obrazca za pridobivanje kontaktov in čakati dan ali dva, da se jim vaše podjetje oglasi. Namesto tega želijo začeti pogovor takoj. Zato bo pogovorni marketing v letu 2023 ključnega pomena.

Pogovorni marketing je tehnika, ki v trženjsko strategijo podjetja vključuje takojšnje sporočanje. Številna podjetja so to že začela izvajati z dodajanjem klepetalnih robotov na svoja spletna mesta. Te funkcije omogočajo obiskovalcem, da podjetju pošljejo sporočila in takoj dobijo pomoč.

Eden od pogostih ugovorov pogovornemu marketingu je pomanjkanje pasovne širine za odzivanje na ta sporočila. Na srečo samodejni klepetalni boti pomagajo odpraviti to težavo, saj zagotavljajo vnaprej programirane odgovore na pogosta vprašanja uporabnikov.

S funkcijo klepeta v živo bo vaše spletno mesto za obiskovalce postalo veliko bolj zanimivo.

5. INTERAKTIVNE FUNKCIJE SPLETNEGA MESTA

Nič ni boljšega od dobro razvite spletne strani, ki poskuša sodelovati z uporabniki. Funkcije, kot so prilagojeni kvizi in orodja, so privlačne, saj pomagajo zagotoviti hitre odgovore na vprašanja, ki jih imajo ljudje.

Recimo, da prenavljate okolico svojega doma in potrebujete kosilnico. Ker gre za projekt "naredi sam", nimate pojma, katero kosilnico boste potrebovali. Spletna mesta za urejanje okolice domov, ki imajo kalkulatorje za kosilnice, se bodo izkazala za nadvse uporabna. Namesto da bi porabili čas za ugotavljanje, katero kosilnico potrebujete za projekt, lahko kalkulator uporabite tako, da vnesete dimenzije vašega vrta in dobite ponudbo primernih kosilnic za vaš vrt. Bolj ko si spletno mesto prizadeva pomagati uporabnikom s takšnimi interaktivnimi vsebinami, bolje se bo obneslo.

6. KRATKI IZOBRAŽEVALNI VIDEOPOSNETKI

Kot lastnik malega podjetja morate biti strokovnjak na svojem področju. Svoje znanje lahko najbolje pokažete tako, da na spletnem mestu in platformah družbenih medijev objavite kratek izobraževalni videoposnetek.
Tovrstni videoposnetki so v zadnjih nekaj letih zaradi platform, kot sta TikTok in Snapchat, dosegli velik razmah. Te platforme omejujejo uporabnike na le nekaj sekund/minut. Zato je vaša naloga, da se prilagodite tem metrikam, če želite biti uspešni. Ta kratek čas izkoristite za to, da ljudem pokažete, da veste, o čem govorite. Še posebej koristni so videoposnetki, ki nekomu pokažejo, kako uporabljati izdelek.

7. SPLETNE STRANI S STILOM

Vaša spletna stran mora biti videti kar najbolje, da pritegne čim več strank. Današnja najuspešnejša spletna mesta pogosto vsebujejo veliko edinstvenih grafik in slik. Splošne slike in grafike ne zadostujejo več. Ljudje želijo videti umetnine, ki ponazarjajo vašo blagovno znamko in kažejo, kdo ste. Zato je bolje, da temu na spletnem mestu posvečate več pozornosti in skrbi.

Prihajajo tudi bolj razširjene funkcije spletnih strani, kot so animirani kurzorji, paralaksno pomikanje in asimetrično oblikovanje. Podjetja bodo najela spletne oblikovalce, ki bodo naredili vse, kar je v njihovi moči, da bo spletno mesto videti edinstveno.

Če vaše spletno mesto že nekaj let ni bilo posodobljeno, je leto 2023 odličen čas za njegovo prenovo.

8. B2B MARKETING TRENDI

B2B marketing se lahko zdi dolgočasno ali vsaj manj vznemirljivo kot B2C marketing. Vendar ni nujno, saj je tudi za B2B podjetja pomembno, da ste pri trženju ustvarjalni ter da uporabljate razpoložljive kanale in orodja, da si vas zapomnijo. 

Video, video in nato še en video

Kot tržniki vsi poznamo moč odlične video kampanje kot načina informiranja in povezovanja. Navsezadnje 86 % podjetij uporablja video kot trženjsko orodje, 92 % pa ga ceni kot pomemben del svoje strategije (po podatkih raziskave Wyzowl).

Ista raziskava je pokazala različne razloge, zakaj podjetja uporabljajo video, pri čemer so na prvem mestu pojasnjevalni videoposnetki, ki jim sledijo videoposnetki za družbene medije in predstavitve. Trije najpomembnejši kanali, ki jih uporabljajo podjetja, so YouTube, LinkedIn in Instagram. 

Za podjetja B2B ima lahko video pomembno vlogo v prodajnem in trženjskem ciklu. To še posebej velja za omrežje LinkedIn, saj je video na tej platformi postal bolj priljubljen in ponuja način povezovanja s strankami in vplivanja nanje. 



Najpogostejši ustvarjeni videoposnetki so pojasnjevalni, vendar se videoposnetki uporabljajo še za mnogo več ciljev.

"LinkedIn je postal mesto, kjer lahko ljudje hitro ustvarjajo vsebine, ki jih ustvarjajo uporabniki. Ljudje to počnejo z različno stopnjo intenzivnosti. Vaša kilometrina bo odvisna od vašega sloga in proračuna. Vendar je to tej platformi dodalo veliko osebnosti in omogočilo, da se vsebine lažje delijo.

9. TRENDI AVTOMATIZACIJE MARKETINGA

Ker podjetja zbirajo vedno več podatkov in morajo za izvajanje učinkovitih marketinških kampanj opraviti vedno več nalog, jim orodja za avtomatizacijo ponujajo način za obsežno avtomatizacijo rutinskih in ponavljajočih se nalog. 

Prehod na marketing, ki temelji na signalih

Leta 2023 bo prišlo do premika v miselnosti od marketinga, ki temelji na tehničnih podatkih, k marketingu, ki temelji na predvidevanju. To bo tržnikom omogočilo, da predvidijo, kaj si stranke želijo, in to nato prenesejo v procese avtomatizacije. 

Ta nova miselnost bo zdaj omogočila le večjo učinkovitost, temveč tudi personalizacijo. To velja za platforme, kot je Google Ads, in zdi se, da se v to smer usmerjajo tudi Facebook in drugi družbeni kanali. 

"V digitalnem marketingu smo zbirali podatke, opazovali vedenje, zdaj pa iščemo signale. Morda se sliši kot ista stvar, vendar se nekoliko razlikujeta. Vedenja odražajo interese, medtem ko vam občinstvo s signali nekako pove, kaj si želi," pravi Cathal Melinn, strokovnjak za prodajno analitiko in e-trgovino. 

Pomen orodij za avtomatizacijo

Strokovnjaki napovedujejo, da bodo do leta 2024 organizacije z IT ekipami, ki razumejo potrebe strank, za 20 % presegle kazalnike izkušenj strank drugih organizacij. 

To razumevanje bo temeljilo na orodjih za avtomatizacijo notranjih procesov in izboljšanje izkušenj strank. Ta vključujejo trženjska orodja za CRM, družbene medije, oglaševanje, upravljanje vodilnih strank ali elektronsko pošto.  
Eden od trendov za leto 2023 je vse večja uporaba orodij za avtomatizacijo in personalizacijo v velikem obsegu. To je težko doseči, če ne razumete podatkov, ki jih imate, jih ne vnesete v orodje in jih uporabite za avtomatizacijo komunikacije s potrošniki. To je lahko avtomatiziranje stvari, kot je "naslednje najboljše dejanje" na podlagi tega, kaj so stranke storile v preteklosti in kaj bi lahko storile v prihodnje.

10. MARTECH TRENDI 2023

Marketinška tehnologija - MarTech (angl. kratica za Marketing Technology) - se uporablja za ustvarjanje, izvajanje, upravljanje in merjenje uspešnosti vsebin, kampanj in uporabniških izkušenj. MARTECH orodja izboljšujejo učinkovitost procesov, saj avtomatizirajo naloge, spodbujajo sodelovanje, učinkovito racionalizacijo poti naših strank in izvajajo večkanalne marketinške kampanje.

Katera orodja MarTech so na voljo?

Pod MarTech štejemo številna orodja in ukrepe, kot na primer:

Razvoj industrije MarTech

Industrija MarTech je ena najhitreje rastočih industrij na svetu. To je posledica vse večjega povpraševanja po celostnih tržnih rešitvah, ki podjetjem omogočajo boljše razumevanje strank in učinkovitejše komuniciranje. 

Vrednost industrije MarTech po vsem svetu je leta 2021 bila ocenjena na 344,5 milijarde dolarjev oziroma smo leto 2022 zaključili z 10.383 različnih MarTech aplikacij. Razlog za to je, da MarTech ustvarja ogromno dodano vrednost za podjetja v smislu uspešnosti, učinkovitosti in merljivosti trženja.

Če želite, da vaše poslovanje dvignemo na digitalno raven, smo vam na voljo na e-pošnem naslovu info@etrend.si. Z veseljem bomo z vami zavihali rokave!

Ekipa ETREND, 12. januar 2023
 

V gostinski panogi, kjer digitalizacija in spletna prisotnost odločata o uspehu, je izjemno pomembno, da se vaša restavracija izkaže.

Digitalni trendi uporabniške izkušnje, ki bodo prevladovali na trgu v letu 2024.

Katere tehnologije se najbolj uveljavljajo? Kateri so najpomembnejši trendi, na katere se morajo vodje podjetij pripraviti?

Digitalna tehnologija je globoko posegla v naša življenja. Skorajda ni področja, kjer se digitalizacija ne bi vsaj pojavila, če ne že močno uveljavila, tudi v turizmu.

TEVE PTUJ

Hiša Linhart

Hotel Leonardo

Univerzal

POLYMER GROUP

naino

SKIRO INŽENIRING

Parketarstvo Ravbar

Butters

KOČEVAR IN SINOVI

BikeBrothers

Gostilna Strniša

ZD Novo Mesto

Portal Dogaja.info

VIVO catering

Predikat

Vulkanizerstvo Furlan

TOMAS TRANS

Mplus 2000

Obzorje

AlpeadriaBooker

Digitalni turizem

Okusi Posavja

Gurman

Jaka&i

Trendlight

SB Novo Mesto

VISIT KRŠKO

Kovinocrom

KOLESARSKI CENTER SEVNICA

Plesno društvo Imani

Blooming

Rofi shop

Plus Rešitve

ABC NET

Tinex

STOPAR DESIGN

Komunala Brežice

Restavracija Amor

BubkaBar

Dolenjske Lekarne

Ošterija Debeluh

<
>
16
16let izkušenj
200 +
200+uspešnih projektov
200 +
200+poslovnih partnerjev
×